(dosarul - incomplet - al procesului pentru calomnie)
Paris, 11 noiembrie 2005
Am anuntat că voi da în judecată persoane, grupuri, asociatii pentru calomnie si pentru denunt calomnios, vinovate de a-mi fi adus acuzatia de "antisemitism".
Cunoscuti, prieteni, neprieteni se întreabă, mă întreabă: întrucât termenul "antisemit" ar fi injurios? Răspund: "antisemit" a devenit injurios în momentul în care, dintr-un termen inexact, fals, mincinos s-a transformat în stea- galbenă lipită cu scuipat pe fruntea unor evrei normali - ca muzicianul Daniel Barenboim, ca istoricul Esther Benbassa - de către anormalii lor consângeni; a devenit infamant de când, în gura, anormalilor evrei, a început a semnifica: anti-om.
I.
- Termenul "anti-semitism" presupune dispret, ură, ostilitate fată de semiti - nu fată de iudei, de evrei, altfel ar suna: antiiudaism, antievreism. În eseul Săptămâna Rosie 28 iunie - 3 iulie 1940 sau Basarabia si Evreii, pag. 20, Ed. Vremea, 2004 scriam:
"(...) analfabetizatorii de ei [ei fiind bravii "vânători de antisemiti"] nu tin seama, pentru început, de falsitatea, de idiotenia termenului «antisemit», când semiti (de la Sem) sunt si maltezii si berberii si arabii si, cine ar crede, azi, în Israel: palestinienii, dragi tovarăsi de alte nationalităti!"
În continuare (la pag. 262), repetam ceea ce stie toată lumea: termenul Antisemitismus fusese inventat în 1879 de germanul Wilhelm Marr, pentru a înlocui "antiiudasim". Evreii l-au socotit mult mai cuprinzător (sute de milioane în loc de câteva milioane) si prin repetare l-au impus - desi este fals, fiindcă:
- nu toti semitii sunt evrei;
- nu toti evreii sunt semiti - după Koestler, cei din Rusia, din Galitia, apoi din România de nord si de est (coborîti în secolul al XIX-lea din Rusia), ar fi de neam turk.
Însă chiar asa textul meu a fost contrafăcut- falsificat prin(...) inversare de °AL. FLORIAN în "Raportul despre antisemitism" astfel: "Paul Goma nu ia în seamă (în loc de "ei" [evreii, "vânători de antisemiti"] nu iau în seamă" - nota mea, P.G.) falsitatea, idiotenia termenului «antisemit»(...)" si instalată pe internet ca atare, vezi: www.romanjewish.org.ro/index_fcer2_01.html-42.
II.
Termenul "antisemit" nu este unul indiferent - ci cu atât mai nociv, mai prejudiciabil cu cât, am mai spus: este neadevărat.
Mă simt atacat-amenintat (nu ofensat: nu mă poate ofensa o expectoratie de tipul: «Tuberculosule!» - murdărit, da):
- pentru că acest termen a ajuns să fie, nu doar un calificativ depreciativ ca hot, mincinos, necinstit, las, criminal etc(...), ci unul infamant si amenintător - dealtfel este îngemănat în discursul anti-antisemitilor cu: "Ordonanta de Urgentă cutare(...)";
- pentru că a ajuns să se statornicească această inadmisibilă, mizerabilă obisnuintă: acuzatorii nu se simt obligati să dovedească acuzatia de "antisemitism", epitetul fiind bun-la-toate si pentru tot. Începînd de la 23 august 1944, dacă cineva îi spunea unui mincinos că este mincinos, unui necinstit că este necinstit, dacă mincinosul-necinstitul era evreu sau ungur, imprudentul ne-ungur, ne-evreu era condamnat pentru "ură de rasă" si băgat în închisoare; anchetatorii-procurorii fabricau dosare din care "reiesea" că "banditul" rostise: "boanghenă", "jidane". Si degeaba protesta nefericitul, jurîndu-se că zisese doar: "hotule!" sau mincinosule!", securistul fusese instructat de tovarăsii sovietici să aplice "doctrina posibilitationistă": «N-ai zis, dar ai fi putut zice, noi luăm măsuri preventive(...)» (ca "războiul nuclear preventiv" imaginat de Rumsfeld-Wolfowitz).
În virtutea acestui supradrept-autodecernat oricine poate face rău oricui (pentru orice: un conflict de serviciu, unul sentimental, de concurentă, de incompatibilitate de caracter, de simplă invidie), nu pe cale normală, civilizată, prin dialog, prin discutie în contradictoriu - nu: ci prin aruncarea anatemei: «Antisemi-tule!» Or după linsaj, după executie sumară, fără judecată, în spatiul carpato-danubian este necunoscută contestatia, cererea ca acuzatorul să probeze afirmatia - nu doar calomnioasă, ci am mai spus: infamantă si de-a dreptul criminală - de "antisemitism".
Fiindcă cei arătati de mine drept calomniatori sunt oameni de condei, dovezile: scrisul însusi. De ani de zile sunt acuzat că scrierile mele sunt "antisemite" (de către ° ED. REICHMAN, ° I. PETRAN, ° A. PARUIT,°A. MIRODAN,° I. CHIVA) însă niciodată acuzatorii nu au produs citate netrunchiate, nefal- sificate din care să reiasă ostilitatea, dispretul, ura autorului fată de evrei. De pildă:
° R. IOANID (Observator cultural 15-21 iulie 2003): rezumă (sic) ceea ce vrea să prezinte ca(...) autentic în scrierile mele: "Problema lui Goma începe cînd încearca sa explice cauzele Holocaustului din Romania ca fiind generate de victimele evreiesti ale acestuia.(...) principalele tinte ale lui Goma(...) sînt evreii ca părtasi la crimele comunistilor în timpul verii lui 1940. Dacă cineva vrea să înteleagă cauzele Holocaustului din România, trebuie, după părerea lui Goma, să înceapă cu crimele comise de evrei in Basarabia si Bucovina de Nord, cînd România a pierdut cele doua regiuni în fata [corect: ocupate de(...)] Uniunii Sovietice(...). Goma este un caz clasic a ceea ce Michael Shafir numeste «negationism deviant» (deflective negationism), un caz în care se deturneaza vina de la faptasi la victime". Si: "Goma se luptă din greu cu o dilemă comună antisemitilor români". Si încă: "(...)teoria lui Goma reprezintă exact pretextul folosit de Ion Antonescu si de propaganda regimului său pentru începerea Holocaustului din România, si anume ca zeci de mii de evrei au fost executati si peste o suta de mii deportati pentru ca erau asa-zisi bolsevici in masa care au primit cu bratele deschise trupele sovietice din 1941» [aici, cu bună stiintă, R.I. falsifică adevărul istoric, scriind: "1941" - în loc de "1940"]. Si: Paul Goma îl dispretuieste cu deosebita fervoare pe Elie Wiesel pentru ca ar fi declarat la televiziunea franceză, în anii "80, ca a fost deportat din Sighet în aprilie 1944 de jandarmii români (deportarile de la Sighet la Auschwitz au fost executate de jandarmi unguri sub jurisdictie ungara). L-am întrebat recent pe Elie Wiesel daca un asemenea lucru s-a întimplat(...). Mi-a raspuns ca bineînteles ca nu, ca a descris exact episodul în romanul sau, Noaptea.» [s. mea si observatiile: a) nu "ar fi declarat" ci: a declarat; b) nu era vorba de vreo fictiune, ci de prestatia la televiziunea franceză - în urma căreia EugŹne Ionesco, prietenul său i-a reprosat falsificarea istoriei-geografiei]. Si: "Paul Goma este încă o dovada vie că antisemitismul din cultura română contemporană"(...) "Goma apartine curentului dominant antisemit al intelectualitătii române [subl. mea. P.G.] care nu neaga Holocaustul, dar scoate în evidenta, în schimb, vina colectiva a evreilor". Si: "Dupa cum a scris recent Alexandru Florian, Goma nu numai ca reia sloganurile negationistilor realizînd o noua apropiere de mesajul lui Vadim [Tudor], ci ajunge sa preia si teme ale antisemitismului actual, cel al fundamentalismului islamic [de ce nu al nazismului? - întrebarea mea, P.G.], incriminindu-i pe israelieni drept criminalii palestinienilor". Si: "E foarte grăitor ca acelasi guvern român care, în sfîrsit, în eforturile sale de a se integra în NATO si în UE, a încercat sa se opuna tendintelor de a-l reabilita pe Antonescu si guvernul său, a sprijinit financiar (cu sau fara permisiunea autorului) publicarea cărtii antisemite a lui Paul Goma (s.m. P.G.) care le invinuieste pe victime pentru soarta lor tragica.(...) De fapt, Paul Goma si-a asumat doar o parte a trecutului, pe care a distorsionat-o grav, imprăstiind astfel ura" (sublinierile îmi apartin, P.G.)
A întâlnit cineva un citat din textele mele, sub pana rezumatorului abuziv R. Ioanid? Monologul său acuzator, fără probe: a devenit referintă, Evanghelie, scutind pe altii de a citi.
Printre necititorii-de-profesie - dar acuzatori-de-profesie:
°MICHAEL SHAFIR (în volumul "Intre negare si trivializare(...) 2002, Polirom): "Cum lucrarea mi-a parvenit foarte recent si mult după ce acest studiu fusese încheiat [cel din care citez, n. m.], nu voi intra în polemică cu Paul Goma. Dar si o parcurgere superficială a lucrării sale arată că Goma nu cunoaste sau nu vrea să ia cunostintă de unele documente care i-ar arăta că cea mai mare parte a demonstratiilor sale se bazează pe falsificări ale comandantilor armatei române în retragere." (subl. mea, P.G.) Totodată, M. SHAFIR, în calitate de coautor al "Raportului Iliescu- Wiesel" (împreună cu R. IOANID, AL. FLORIAN, M.D. GHEORGHIU), scrie, după lecturile tovarăsilor săi: "Influentele exilului: în scrierile a trei figuri importante ale exilului românesc se găsesc formule care intră în tipologia comparatiilor trivializante. Este vorba de PAUL GOMA (s. m.), Monica Lovinescu si Dorin Tudoran. Paul Goma,(...) a scris în ultimii ani mai multe texte în care reclamă recunoasterea Holocaustului rosu împotriva poporului român, comis si cu contributia evreilor. Ideea de bază a ultimei sale cărti, Săptămâna rosie, reeditată si foarte mediatizată în România [de către R. Ioanid, Shafir, Oisteanu, M.D. Gheorghiu(...) - nota mea, P.G.], este următoarea: Holocaustul rosu pus la cale si de ei [de evrei] a început pentru noi, românii, cu un an mai devreme decât al lor: la 28 iunie 1940 si nu s-a încheiat nici azi. Goma sustine că, după cedarea Basarabiei si [a] Bucovinei de Nord Uniunii Sovietice, evreii, adulti dar si copii, au comis, cu ordin de la sovietici, dar si din ură de rasă, ură de român, nenumărate acte de agresiune si umilire împotriva Armatei române. Astfel de acte au venit dinspre aproape toti evreii aflati în Basarabia si în Bucovina de Nord în acea Săptămână Rosie, înspre toti românii (p. 171). Goma recunoaste, explicit si repetat, responsabilitatea României si culpa comunitătii pentru abominabilul pogrom de la Iasi, pentru deportările în Transnistria (p. 20, 240, 248, 319), dar afirmă că atrocitătile au fost exclusiv rezultatul răzbunării, în conditii de război, pentru crimele comise de evrei (p. 18, 21, 190). Aceasta ar fi explicatia, adevărul interzis vreme de o jumătate de secol (p. 256) pentru reactia violentă a românilor, si nu politica regimului Antonescu, despre care Goma nu pomeneste, sau antisemitismul din România, a cărui existentă o neagă [cum o neagă: prin ne-po-menire? - nota mea, P.G.]. Exilatul român cere vesnică recunostintă pentru Antonescu, Maresalul dezrobitor (p. 244). Aproape la fiecare pagină, Goma glosează pe tema culpei evreilor, care ar fi adus comunismul (mai multe pagini sunt umplute cu liste de evrei comunisti), ar fi monopolizat suferinta, făcând din contabilitatea cadavrelor o afacere (p. 10, 115, 183-199) si ar fi comis crime care au întunecat-însângerat întreg secolul al 20-lea. Scriitorul român cere condamnarea evreilor, acesti călăi nepedepsiti (p. 186-187), prin organizarea unui Nźrnberg II (p. 95, 170, 217, 274). Asa cum se poate observa, cartea lui Goma ilustrează toate formele de trivializare prin comparatie (accentul căzînd pe comparatia deflectivă). Pe ansamblu însă aceasta este mai mult decât atât: constituie o veritabilă sinteză a negationismului si antisemitismului, cum rar se poate găsi în literatura de limba română (s. m. P.G.). Pe de altă parte, trebuie spus că Paul Goma se remarcă prin radicalitate, nu prin originalitate. În diferite combinatii, idei similare au circulat si înainte în mediile de dreapta din România si exil."
°VASILE GÂRNET: (Contrafort, 7-8 2003). Semnînd "Vasgar", poetul de la Chisinău este reprezentativ pentru căprarii culturali pentru care ordinele unui sergent (R. IOANID) se execută, nu se discută: "Cartea lui Goma n-a fost aproape deloc recenzată la Chisinău, unde nici nu prea este de găsit. Din comentariul găzduit acum de Observator cultural [semnat de °R. IOANID, n.m. P.G.] cartea lui Goma iese destul de prost: fisurată, deficientă grav la capitolul documentare, purtătoare de stereotipuri antisemite, vulgar- violentă la adresa multor personalităti ale culturii române contemporane" (subl. mea si observatia: o carte pe care nu ai citit- o - dacă "nu se prea găseste" - este(...) asa cum a ordonat tovarăs" leitinenant - cel care a citit pentru noi(...)- P.G.);
°A. OISTEANU (22, din 28 ian.-14 febr. 2005)(...)"Un caz insolit este cartea lui Paul Goma, Săptămâna rosie sau Basarabia si evreii (Editura Vremea XXI, Bucuresti, 2004), care iese practic din orice tipologie. Goma nu se multumeste să fie, ca altii, negationist. El admite Holocaustul din România, dar îl motivează, îl justifică. O teorie atât de aberantă încât nici măcar nu este pedepsită de lege". (sublinierea îmi apartine, P.G.);
°DAN PAVEL (în Ziua, unde este editorialist): "(...) în: «Să invatam de la evrei?»,(...) Goma ataca la gramadă si pe nedrept o serie de persoane, inclusiv pe mine.(...) Peste simbolul luptatorului anticomunist si apărătorului drepturilor omului din trecut se suprapunea imaginea lui Goma din prezent, în campania sa violentă împotriva evreilor si în monstruoasele sale interpretări ale Americii, a celor care si-au mărturisit convingerile cu privire la Holocaust sau care si-au manifestat convingerea că în atacarea SUA de către teroristi dreptatea nu poate sta de partea atacatorilor criminali" (subl. m. - apăsată, vezi citatul următor, P.G.). Si: (tot în Ziua): "Goma are însa un merit, atacîndu-mă m-a silit să-l citesc. Are dreptate să mă includă între "necititorii" săi, stie ca dacă studiez cu atentie ceea ce a scris voi spune adevărul" (subliniere si întrebare: dacă nu citise textele mele până în acel moment, cu ce drept le atacase? Răspuns: cu dreptul românului-necititor de a ataca ceea ce nu cunoaste - P.G.);
°GABRIEL ANDREESCU: (Timpul nr. 3 2005(...) "Goma redevenise 'un caz' o dată cu aparitia celor două texte "Săptămâna Rosie 28 iunie-3 iulie 1940" si (sublinierea îmi apartine) "Basarabia si Evreii" în care teoretizează într-o manieră foarte personală evenimentele din Transnistria (re-subl. mea si trimiterea la "Transnistria" lui Laszlo) în timpul celui de al doilea război mondial".(...) "cărtile lui Goma: "Săptămâna Rosie" si (subl. mea, P.G.) "Basarabia si evreii". Încă o dată: este vorba de o singură carte, "si" a înlocuit "sau" - deci nu numai că nu a citit(...) cărtile, dar nu (le-)a văzut nici coperta(...);
°LASZLO A.: (E Leonardo 2,3,4) "Da, Goma într-adevăr se pronuntă frecvent despre Transnistria [Lazlo crede că "Transnistria" este(...) Basarabia, văzută dinspre Ucraina], dar pasa antisemită în care a esuat(...) S-a găsit el, de la Paris, să-l elogieze, acum, pe Antonescu la unison cu Vadimică! Rusine să-i fie! (subl. mele, P.G.); "Dar în ultimii ani partizanatul antisemit al lui P.G. a prins contur tot mai consistent". (...) "Cea mai scandaloasă minciună(...) preluarea logicii globaliste si a limbii de lemn din propaganda antonesciană (...) Paul Goma ne readuce sub priviri toată nemernicia criminală a fascismului românesc [...] atât prin stilul cât si prin ideile antisemite violente pe care le profesează(...) Paul Goma pare a fi clona lui C.V. Tudor". (subl. mele, P. G) "Eu, ca scriitor, aleg să mă transpun în pielea evreilor persecutati de Antonescu decât în pielea basarabenilor(...)" "Singura posibilitate de a descrie onest o circumstantă istorică [este] din perspectiva victimei"(...);
°PECICAN O.. (E Leonardo, 4, 5): "Concluzia cu privire la antisemitismul lui Goma provine dinspre generalizările operate de autor în pagină" "La o privire atentă, deci, «antisemitismul» lui Paul Goma se dovedeste mai curând o pripeală logică" "Va trebui, deci, să ne obisnuim cu imaginea unui Goma luptător pentru drepturile omului, însă în acelasi timp antisemit? (...) Dacă va trebui să ne obisnuim cu acest fel de Goma (sic!), fără îndoială că o vom face"
"(...) pasajele cu zăngănit antisemit din romanul Basarabia sunt mărturia unei inabilităti scriitoricesti sau a unui crez antisemit propriu-zis" (subl. îmi apartin - P.G.).
°TOTOK W.: "Cel mai concludent exemplu este fostul disident anticomunist Paul Goma, care, într-un exces de zel polemic, s-a alăturat revizionistilor, devenind astfel, probabil fără să fi vrut, obiectul de adoratie al extremistilor nationalisti". (...) "La Goma, motorul ideologic al contestării Raportului este anti-comunismul visceral combinat cu resentimente antievreiesti si frustrări personale." (subl. mele, P.G) (Receptarea Raportului final al Comisiei Wiesel în presa română si germană, în "Timpul", nr. iulie- august 2005, pp. 12-14.)
Printre acuzatorii orbi - care nu au citit textele mele si nu se sinchisesc de legea nescrisă, dar capitală a citatului :
°NICOLAE MANOLESCU: "Textul cu pricina are pasaje cu caracter antisemit(...) Problema noastra era că în revista Uniunii a aparut un text pe care noi l-am considerat antisemit si, din pacate, nu e discutabil, chiar asa este" (s.mele, P.G.);
°H. G�RBEA : «Daca ei [membrii Comunitătii Evreilor] s-au sesizat, inseamna ca afirmatiile sunt grave»:
°AL. FLORIAN: "Caracterizările negative, profund triviale la adresa evreilor, adevărate sarje de antisemitism interbelic, abundă în cele 2 articole ["cele două articole": eseul Săptămâna Rosie a fost publicat în două numere(...)] din revista de la Tîrgu-Mures. Paul Goma nu numai că reia sloganurile negationistilor, realizînd o nouă apropiere de mesajul lui Vadim, dar ajunge să preia si teme din antisemitismul actual, cel al fundamentalismului islamic, incriminînd pe israelieni drept criminalii palestinienilor.(...) Textul lui Paul Goma apartine, prin mesaj si expresie, antisemitismului radical". În "Antisemitism si politică", publicat în 2003 pe site-ul Federatiei Comunitătilor Evreiesti, la adresa: http://www.romanianjewish. org/ro/ index_ fcer2_01.html, acelasi °Al. FLORIAN° scrie : "Antisemitismul dur pe care îl reprezinta în politica PRM si C.V.Tudor, aveam sa îl regasesc în antisemitismul cultural al lui Paul Goma (subl. m., P.G.).(...) publică în două numere din revista Vatra un text de un antisemitism tot atât de feroce, plin de ură ca si discursurile vadimiste" (s.m. P.G.). Ca demn fiu al nedemnului politruk de la Universitatea Bucuresti Radu Florian, Al. FLORIAN a învătat în familie să atace, nu doar "dusmanul" (aici: autorul de texte), ci si pe "favorizatori" (conducători de reviste, de edituri): "Desigur, s-ar putea face comentarii privind patronii revistei. Ea este o revista de cultura, editata de Uniunea Scriitorilor, dar si de Consiliul judetean Mures cu sprijinul Ministerului Culturii si Cultelor. Cu alte cuvinte, institutii ale statului si o asociatie profesionala gireaza, fie si de la distanta, mesaje ce contravin flagrant Ordonantei de urgenta privind combaterea antisemitismului, a negarii Holocaustului sau promovarea cultului persoanelor condamnate pentru crime împotriva umanitatii. Probabil ca raspunsul cel mai la îndemana ar fi, în aceasta situatie, ca numai autorul este raspunzator de ideile, opiniile sau mesajele comunicate. În fapt, însa, un text nu vede lumina tiparului fara asentimentul conducerii oricarei edituri sau publicatii.(...) Vatra a publicat un
text puternic antisemit(...) Mesajele lui Goma din acest articol fluviu se regasesc si în romanul sau Basarabia, publicat în acest an la Bucuresti de Editura Jurnalul literar. Fragmente(...) inclusiv cele cu conotatii antisemite (subl. m. P.G.) au fost preluate în suplimentul Aldine(...) din 5 octombrie 2002.(...) nu pot să nu remarc maniera asemănătoare la Vadim si la Goma în care relatează despre Elie Wiesel.(...) autorul(...) afla cauza pogromurilor împotriva evreilor, la care s-a dedat regimul Antonescu, în asa zisele crime ale evreilor din Basarabia împotriva armatei române, o data cu retragerea administratiei românesti în iunie 1940. (subl. mele, P.G.).
Necitirea textelor condamnate a devenit lege a holocaustologilor:
- în cazul unor institutii, asociatii: Uniunea Scriitorilor, Comunitatea Evreilor, ele dau verdicte ("antisemitism"), crezîndu-se scutite de obligatia de a le argumenta; prima se descarcă prin "numeroasele plângeri" din partea ambasadelor Israelului si a USA, a doua se spală pe mâini, divulgînd numele informatorului °HENRY ZALIS:
- "Realitatea evreiasca", Nr. 236 (1036), 1-15 septembrie 2005, sub titlul "Luări de pozitie legate de manifestări antisemite în Romania"; "Desi exista o legislatie (Ordonanta de urgentă nr. 31 din 28 martie 2002 si o hotarare a C.N.A.) care condamna manifestarile fasciste, rasiste si xenofobe si popularizarea lor, din pacate, ele isi gasesc locul in continuare in presa, audiovizual sau in brosuri care se vand pe tarabe.(...) In ultimul numar (6-7) al «Vietii Romanesti»,(...) asupra caruia ne-a atras atentia criticul literar HENRY ZALIS (subl. m., P.G.), a fost publicata prima parte a "Jurnalului" scriitorului Paul Goma (1-16 ianuarie 2005). Textul cuprinde atacuri vehemente impotriva intelectualilor evrei si membrilor Comisiei «Wiesel» care au redactat Raportul despre Holocaustul din Romania, impotriva faptelor si argumentelor care sustin existenta Holocaustului romanesc cuprinse in acest document, negandu-se veridicitatea lor, critici impotriva Israelului si a politicii duse de statul evreu." (subl. mea, P.G.)
Aceeasi publicatie, Nr. 238-239 / 1-31 octombrie 2005, sub semnătura : Boris Marian scrie: "Observatorul cultural, din 15-21 sept., oferă un editorial semnat de Carmen Musat, în care opiniile lui Paul Goma din Jurnalul publicat fragmentar în "Viata Românească" sunt judicios evaluate drept antisemite si negationiste (subl. mea - P.G.)(...) Regretabilă este si "solidaritatea" de care s-a bucurat fostul redactor-sef adjunct de la "Viata Românească", o revistă de mare traditie culturală, la care au colaborat numeroßi scriitori evrei. Despre Mihail Sebastian scrie Cristian Cercel. Ce ar fi spus Sebastian, "evreul de la Dun‹re", citind acuzatiile lansate de Paul Goma? Se pare că unele vicii renasc periodic în contexte diferite. (subl. m. P.G.)
- Comunicatul Uniunii Scriitorilor) din 31 august a.c.; "/în/ Viata românească nr. 6-7(...) a fost permisă de către redactie aparitia unui text cu continut antisemit. Este vorba despre fragmente din Jurnalul 2005 al lui Paul Goma" (sublinierea mea, P.G);
- Comunicatul din 6 septembrie a.c. : "aparitia(...) unui text cu caracter antisemit"(...) "care a generat vii proteste";
- "În sedinta din 8 septembrie 2005, Comitetul Director(...) a luat în discutie numeroase aspecte curente ale activitătii acestei organizatii. Printre ele s-a aflat si situatia creată de aparitia în revista Viata româneasca, nr. 6-7 din 2005 a unui text cu caracter antisemit (subl. mea, P.G.)". În ce constă "antisemitismul" textului? Răspunsul îl detine °N. MANOLESCU (si ai săi: °H. GĺRBEA, °M. MIHAIES, °MARTA PETREU, °G. DIMISIANU, °AL. CISTELECAN, °R.F. ALEXANDRU, °G. BALAITA, °DOINA CETEA). Dar nu-l divulgă.
- "probele de antisemitism" aduse de acuzatori sunt penibile, nedemne de a fi luate în seamă, nici măcar umoristice (° I. BUDUCA le găseste în faptul că Goma scrie: "evreii" articulat, în loc să scrie: "unii evrei" - uitînd că Elie Wiesel rostise: «Românii au ucis!», atunci când a vorbit despre(...) evreii din Transilvania de Nord, ocupată de unguri; o altă lumină a lumii - tot scriitor!, altfel director imaginist-sef, si el - numără(...) "cuvântul «evreu»" în textul(...) integral al Jurnalului meu aflat pe internet, găseste 126, de unde concluzia: autorul este antisemit!);
- probele nu sunt considerate necesare, din moment ce se foloseste impersonalul se - numit si: "zvonisticul" iată: °MIHAI DINU GHEORGHIU (Observator cultural, Nr. 183 26 aug.- 1 sept. 2003)...)"Paul Goma a publicat în mai multe rinduri si in mai multe locuri, de exemplu in Vatra, revista macar in principiu onorabila, texte autobiografice cu caracter antisemit si negationist, care in alte tari (intre ele, cea in care este el insusi rezident) intra sub incidenta legii"; "Rinocerizarea lui Paul Goma priveste istoria dizidentei romanesti si ea s-a produs sub influenta emigratiei nationaliste, care i-a stimulat resentimentele. Goma, cindva denuntat ca evreu si rus (?Efremovici?), si-a descoperit o vocatie de antisemit prin care se aliniaza cu fostii sai persecutori, care-l asteapta acum nerabdatori sa revina in patrie" (s. m., P.G.);
°I. B. LEFTER în "Inventatorul de cuvinte" (Ziua, 27 iulie 2005) : "De cativa ani incoace, odata cu cartile despre Basarabia si al doilea razboi mondial, Goma produce un discurs limpede antisemit." (subl. mea, P.G.);
°CARMEN MUSAT în Observator cultural din 22 sept. 2005 "(...) tipul de discurs pe care Paul Goma îl livreaza de cincisprezece ani incoace Đ violent pamfletar, cu rabufniri antisemite (subl. mea, P.G.) si cu ignobile atacuri la persoana(...)"
Lista antisemitizatorilor mei rămâne deschisă.
III.
A spune adevărul este un act "antisemit"?
Adevărul poate fi pro- sau anti-semit? (a fi consultată Marta Petreu, fostă profesoară de marxism).
IV.
A critica Israelul, stat terorist, rasist, aplicînd o politică de ură contra ne-evreilor, în special a plestinienilor băstinasi, de apartheid, de autoghetoizare prin Zidul Rusinii Ierusalimului - în timp ce, în afară, evreii sunt cei mai ardenti propagandisti ai mondializării - constituie un act de antisemitism?;
Dar a critica România si Românii ? România si politica ei de la 1812 până în 1944 (si după 1965!) si a o criminaliza - ce semnifică, atunci când cei care o fac sunt evrei de origine română ca R. Ioanid, J. Ancel, M. Shafir, A. Oisteanu si de origine maghiară, ca Braham, Elie Wiesel, traficantul de istorie? Că este o critică- justă-constructivă? Sau răuvoitoare, de-a dreptul calomnioasă? Că reprezintă un act de antiromânism? Da sau ba?
A reproduce lista componentilor Comisiei pentru Cercetarea Holocaustului constituie "antisemitism" simplu? Sau "antisemitism vehement"? De ce: au oare membrii Comisiei cu pricina fac parte dintr-o organizatie ilegală, conspirativă, de-spionaj, criminală, iar deconspirarea lor - începînd cu adevăratul lor nume - le-ar pricinui mari neplăceri - ba chiar pierderi materiale ?
(...)
Paul Goma
It was inevitable: Article pointing out that ancient Israel included much
of Lebanon being criticized by Hezbollah media
-
At the Jerusalem Post, Michael Freund an utterly inoffensive op-ed that
pointed out the obvious: that the borders of ancient Israel are not
congruent with ...
1 hour ago
0 comments:
Post a Comment